{{ section.name }} Support

Vi hittade {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} samt {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} för '{{ searchTerm }}'

0 Results found

Hittar du inte det du letar efter?

Hör av dig till oss så hjälper en av våra grymma reseexperter dig att hitta din drömresa.

Sofies äventyr & inre resa på Bali & Gili Trawangan

Kvinnlig resenärer vid Candi Bentar Gate i Bedugul på Bali

En mix av surf,yoga,dykning & fitness

Indonesien är en evig favorit bland backpackers, kanske för mixen av avkoppling och strandhäng Men betyder det att Bali inte bjuder på spännande äventyr? Jag fick reda på att Bali erbjuder det bästa av två världar och jag lämnade ön med känslan av att jag snart vill komma tillbaka..

Sofie Selfie 2
Lär känna Sofie
Sofie på KILROY har en STOR kärlek till USA, countrymusik och line-dans. Född och uppvuxen i Danmark men influerad av sin tid som student i Iowa ser hon alltid fram emot sitt nästa besök i USA. Men Sofies har hunnit besöka även många andra delar av världen, utom Bali. Tills nu så hon hann med att besöka flera av öarna, surfa, dyka, yoga och till och med hänga på ett bootcamp. En resa i sann KILROY-anda!

En resa full av äventyr

Låt mig börja med att säga: min resa till Bali var något utöver det vanliga. Jag fick uppleva en perfekt mix av äventyr och avkoppling med en rad aktiviteter inklusive surf, yoga, dykning, fitness och cykling. Tidiga morgnar med surflektioner följdes av yogaklasser. Jag fick även chansen att utforska livet under mitt första dyk. Sist men inte minst deltog jag i ett deltog jag i ett fitness bootcamp och hann även med att besöka pittoreska balinesiska byarna på en cykel. För mig som är en äventyrlig person som samtidigt uppskattar lugn och ro, var detta en riktig drömresa som jag nu ska berätta lite mer om!

Bright green rice field terraces on Bali, Indonesia
bali-indonesia-ulundanu-temple
Best of Bali
Bali har varit en favorit bland backpackers i många år och det är lätt att förstå varför. Med sitt varma tropiska klimat, avslappnade atmosfär och budgetvänliga alternativ har Bali allt en backpacker kan önska sig på ett äventyr. Oavsett om du är en erfaren resenär eller precis har börjat, kommer Bali garanterat att leverera en upplevelse du sent kommer att glömma. För att få ut det mesta av din tid på ön har vi satt ihop ett episkt äventyr som inkluderar det bästa av Bali. Från spänningen att surfa på några av världens bästa vågor till att utforska de frodiga djungeln och dyka i kristallklart vatten, Bali har allt!
Den ultimata rundresan på Bali

Mitt livs första dyk

Min resa var verkligen toppen, tiden flög iväg och det fanns aldrig ett tråkigt ögonblick. Men om jag var tvungen att välja en sak som jag kommer att minnas för resten av mitt liv, skulle det var min första dykupplevelse. Jag vill chansen att göra flera dyk under resan, men min allra första gång var i Ahmed. Vi gick bokstavligen från dykcentret rakt ut på stranden och ut i vattnet. Men innan allt det där fick jag träna i poolen på dykcentret. Kursen jag tog hette ''Discover Scuba Diving'' och den bestod av en introduktion till PADI-certifieringen, att prova rätt våtdräkt och tank innan du kastade dig ner i poolen. Jag var den enda nybörjaren i min grupp, men instruktörerna på dykcentret var super hjälpsamma och tålmodiga, både när de gjorde sig redo i poolen och i havet. Det hela kändes riktigt proffsigt. Eftersom dykcentret ligger precis vid stranden är utsikten så vacker, men det var också skönt att gå sakta ner i vattnet i stället för att hoppa i från en båt.

"Under mitt första dyk såg jag en gigantisk havssköldpadda, det gjorde min dag!"

Jag blev förvånad över vad jag fick se under mitt första dyk, SÅ många tropiska fiskar. Jag såg till och med en gigantisk havssköldpadda som resten av min grupp helt missade, det gjorde min dag! Till slut fick jag ett certifikat på att jag hade tagit mitt första dyk, inklusive hur lång tid jag tillbringade under vattnet och hur djupt jag gick. Det är en riktigt trevlig souvenir från denna resa!

Men det var inte allt. Några dagar senare åkte vi till Manta Dive på Gili Trawangan, där jag fick dyka igen, denna gång med underbara Harriet och hennes team. På detta dykcenter fanns instruktörer från hela världen. Man kunde verkligen känna den internationella atmosfären på Giliöarna. Här fick jag en privat dykinstruktör från Italien. Eftersom jag fortfarande var nybörjare fick jag börja i pooeln. Min nya instruktör lärde mig några olika tekniker som kan vara till hjälp i vattnet och efter det hoppade vi på en båt längre för att komma till dagens första dykplats. Vattnet här var så sjukt klart, med ett vackert korallrev och många olika sorters fiskar vi inte såg under första dyket. Lionfish, triggerfish och fler sköldpaddor. Jag hade turen att se en hel sköldpaddefamilj! Vi såg även några mindre hajar, sjöhästar med mera. Det visade sig vara ett riktigt bra dyk. Efter det käkade vi lunch på dykcentret innan vi åkte ut igen med båten. Jag är nu säker på att jag snart vill få min  PADI-certifiering!

Divers on a boat in the ocean near Gili Trawangan, Indonesia

Perfekta surfvågor för nybörjare

Det här var första gången jag faktiskt gillade att surfa. Jag har provat det förut på Hawaii och i Mexiko, båda gångerna med bra instruktörer, men omständigheterna var helt enkelt inte bra med stora vågor. På Bali kändes det som den perfekta miljön för att surfa som nybörjare!

Jag kunde äntligen stå på brädan, vilket var en klar förbättring jämfört med mina två senaste försök. Atmosfären var också så nice. Instruktörerna var grymma och så tålmodiga. Även om det var en ganska stor grupp som surfade den dagen kände jag mig aldrig utanför och vi fick alla hjälp. Det fina med just det här surflägret var att vi hade en fotograf i vattnet för att ta bilder, men han gav också ut tips i processen. Jag fick några fantastiska actionbilder efteråt. Om du vill ta en paus från alla vågor kan du bara sitta på stranden lite för att chilla och titta på de andra.

Jag kan verkligen rekommendera Bali om du vil lära dig surfa. Det fanns några nybörjare i vår grupp som lyckades stå upp rätt så snabbt! De mer erfarna surfarna i vår grupp blev inte heller besvikna, det var stora vågor för dem också. Men ja, att surfa på Bali är definitivt ett grymt alternativ för nybörjare. Innan vi gick ut i vattnet fick vi tydliga instruktioner om grunderna som tidvatten och förhållningsregler ute i vattnet!

Group of travellers learning to surf on Bali

Meditation & wellness

Föt att få lite balans min resa besökte jag denna fantastiska yogastudio. Studion i sig kunde inte vara mer perfekt: en öppen byggnad helt gjord av bambu omgiven av grönska. Yogarummet låg på första våningen, med all utrustning man kan tänkas behöva från block och mattor till handdukar med mera. Jag måste säga att jag inte är särskilt erfaren när det kommer till yoga, men instruktören fokuserade på avslappning och att ta bort spänningar för att helt slappna av i kroppen. Jag somnade ärligt talat nästan i slutet av första passet, vilket kanske säger allt. Det var en så fantastisk upplevelse, vi alla njöt av det även om yoga normalt sett inte är min grej, jag är glad att jag provade. Det häftiga är att du kan följa ett längre program om du vistas i området, eller så kan du prova enstaka lektion. Vi behöver alla den där digitala detoxen ibland, eller hur?

Bambo yoga studio in green surroundings on Bali, Indonesia

Fitness bootcamp

Bootcampet var en annan riktigt kul upplevelse. Upplägget här var grymt, nästan för trevligt! Här fanns alla maskiner du kan tänka dig och ett supernice poolområde om du vill ta ett dopp i efter ett intensivt CrossFit-pass. Hela lokalen andas en hälsosam livsstil, med en proteinshakebar och en restaurang med fokus på veganska/vegetariska rätter. Under min vistelse där provade jag mycket av utrustningen, och jag måste säga att instruktörerna var fantastiska. Det är också precis vid stranden, så inom några minuter kan du ta ett dopp där. Jag deltog också i några yogaklasser med en underbar havsutsikt som verkligen förstärkte upplevelsen.

Alla dessa olika aktiviteter på Bali fick mig att se annorlunda på mina vanor och hur jag brukar resa. Jag hade så otroligt roligt och Bali har massor att erbjuda. Det är verkligen ett resmål jag skulle rekommendera dig som letar efter lite mer äventyr i sitt liv eller vill ändra dina rutiner. Det är inga konstigheter att mix dykning, fitness och surf med lite yoga, meditation och avkopplande stunder för att säkerställa att känna att du kommer ner i varv under resan.

A 4x4 car parked in the jungle near a temple on Bali

Vill du också åka till Bali?

Vi hjälper dig! Oavsett om du vill prova några av aktiviteterna oav, eller sätta ihop din egen skräddarsydda reseplan, finns vi här för att göra din resa till Bali ett minne för livet. Dela dina drömmar med oss så tar vi det därifrån!

Mejla oss

Kilroy.OutdatedBrowserBox.Text Kilroy.OutdatedBrowserBox.LinkText

Hoppsan! Sidan du letade efter går inte att hitta. Kanske hittar du något här istället...